Programy lojalnościowe – efektywne wspieranie sprzedaży

Dobrze opracowane programy lojalnościowe mogą stworzyć efektywną platformę komunikacyjną z grupą kluczowych klientów, w przypadku której wymiana zbieranych przez klientów punktów na określone towary tworzy rodzaj dialogu. To, że klienci mogą wymienić zebrane punkty na nagrody, stanowi w wielu wypadkach bardzo istotny element w ich rekrutacji i przez długi czas jest dominującym elementem dialogu.
Program lojalnościowy
Zaczerpnięte z: www.spiceupyourblog.com
Z czasem dialog można wzbogacać o inne, cenne dla firmy, elementy tworzące dla niej ważne wsparcie sprzedaży. Dla firmy, która tego typu program wdraża, katalog z nagrodami może być świetnym narzędziem powiadamiania klientów o firmie oraz o jej ofercie. W takim dialogu najistotniejszy i często najbardziej decydujący jest początek dialogu, w czym oczywiście idealnie może pomóc dobrze „skrojony” program lojalnościowy, który powinien zainicjować pozytywną reakcję klienta. Jeśli to się uda, ważne jest, aby na tym etapie kontaktów z klientem nie kończyć, tyko go działać dalej poprzez wprowadzanie nowych aspektów i wątków. Realizowanie składanych w ten sposób obietnic przesądza o tym, czy firma będzie wiarygodna w opinii klientów. Wizja programu powinna umożliwiać jego ewolucję tak, aby dialog był jak najbardziej efektywny, a lojalność klientów wobec firmy stawała się dla nich czymś naturalnym, wręcz niezauważalnym.

Jeśli ten temat Cię zainteresował, to zapewne zainteresuje Cię również nowa publikacja (http://sklep.dobroplast.pl/) na to zagadnienie, gdyż też zawiera atrakcyjne informacje.



Następne artykuły

Marketing a sprzedaż

Program lojalnościowy
Zaczerpnięte z: www.spiceupyourblog.com
Marketing w nowoczesnym rozumieniu narodził się ponad pięćdziesiąt lat temu. W czasie od jego stworzenia powstało mnóstwo różnorakich rodzajów marketingu – najbardziej frapującym jest marketing afiliacyjny, który został wykreowany, kiedy cyberprzestrzeń stała się popularna. Na czym on się opiera?


Rozwój programu powinien z grubsza przebiegać w następujących etapach: elementy transakcyjne, które mają zainicjować i zaktywizować relację, baza klientów poddawana jest segmentacji i stanowi źródło wiedzy dla firmy, nadawanie indywidualnych komunikatów do określonych segmentów, bodźce komunikacyjne ulegają wzmocnieniu poprzez stałą intensyfikację działań nietypowych.

Program lojalnościowy bywa również świetnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych, którzy mogą stosować go do nawiązywania bliższych relacji z klientami. W przypadku jeśli dystrybucja firmy działa na poziomie hurtowni, program taki może również z z powodzeniem sprawdzać się w przypadku monitorowania sprzedaży detalicznej.
Zaczerpnięte z: Firma Profill
23/10/05, 10:12:04
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.