Na sukces każdego przedsięwzięcia, oprócz rzetelnego dopełniania zaprojektowanego planu biznesowego, ogromny wpływ ma skutecznie zrealizowana kampania marketingowa. Nie od dzisiaj wiemy, iż dobra reklama jest dźwignią handlu, a rozpoznawalność marki proponującej konkretną usługę lub
asortyment wyrobów jest tak samo istotna (a może nawet istotniejsza), jak przygotowana przez nią oferta.
Opracowanie: Andy Atzert
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Zależnie od zapotrzebowania – typu ogłaszanej usługi, wyrobu bądź idei, grupy docelowej, oczekiwanych efektów, zasięgu prowadzonej kampanii a także środków którymi dysponuje zleceniodawca, możemy wybrać z bardzo wielu środków przekaz. Reklama outdoorowa wykorzystuje rozmaitego rodzaju
nośniki umieszczone w szeroko pojętej przestrzeni publicznej. Jego plusem jest przede wszystkim ogromnie szeroki zasięg, zarówno przestrzenny, jak także czasowy, a także możliwość dosyć precyzyjnego sprecyzowania docelowej grupy klientów.
Jednym z najczęściej wybieranych rodzajów nośników reklamy typu outdoor jest szyld. Kojarzony przez większość z nas z mało interesującymi powierzchniami reklamowymi, usytuowanymi przeważnie przy głównych szlakach komunikacyjnych, w rzeczywistości umożliwia przeprowadzenie zapadającej głęboko w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie niewielką kwotę. Jaki więc musi być efektywny szyld? Kardynalną zasadą, uwzględniającą wzrokowy charakter percepcji eksponowanej informacji, jest przekazanie jak najogromniejszej ilości treści przy użyciu jak najmniejszej ilości słów - ciekawe propozycje. Odbiorcy przedstawianej reklamy przeważnie poruszają się dosyć szybko (auto, komunikacja miejska) więc nie są w stanie zapamiętać długiego przekazu, ulokowanego na szyldzie. Przykuwające wzrok hasło oraz właściwa, jednoznacznie kojarząca się z treścią fotografia czy grafika mają przyciągnąć uwagę klienta po czym ośmielić go do „pójścia za tropem”. Zadaniem tejże odmiany reklamy jest nie tyle sprzedaż opisywanej oferty, ile budowanie konkretnego wizerunku danej marki.