W branży reklamowej ostatnio dużo mówi się o kryzysie reklamy zewnętrznej. Billboardy na ulicach wtopiły się w krajobraz i przeważnie nie dostrzegamy ich treści.
Reklama outdoorowa, montowana na ścianach budynków a także wielkie
billboardy, zwyczajnie zaśmiecają miasto i irytują przechodniów.
Zaczerpnięte z: www.medas-media.com.pl
Niektóre miejscowości, przykładowo Wrocław starają się wprowadzać strefy wolne od reklam, głównie w ścisłym centrum. Zaśmiecanie wizualne przestrzeni jest obecnie bolączką wielu miejscowości w Polsce. Jak się wydaje reklamodawcom po prostu brak koncepcji,aby przebić się do świadomości odbiorcy.
Naturalnie wielki
telebim (ekrany ledowe) może przyciągnąć uwagę konsumenta, ale tylko wówczas, gdy przekaz będzie wystarczająco interesujący. Poza rozmiarem billboardu, ma znaczenie przede wszystkim jej treść. Obserwując, czym stała się obecnie
reklama zewnętrzna można wywnioskować, że przekaz to ostania rzecz, o której myślą marketerzy.
Na dzień dzisiejszy biura
reklamy oferują również możliwość wyemitowania spotu na ledowym ekranie.
Reklama na ekranach led oczywiście bardziej rzuca się w oczy przechodniów, o ile jest zamontowana w dobrym miejscu.
Badania pokazują, że najlepiej umieszczać tego typu ekrany w pobliżu przystanków tramwajowych. Ludzie czekając na przyjazd tramwaju zazwyczaj są skorzy do czytania reklam zewnętrznych. Osiągi ekranów ledowych są bardzo duże, ponieważ można na nich wyświetlać zarówno proste wiadomości tekstowe, jak i filmy 3D w wysokiej rozdzielczości.
Trzeba jednakże dostrzec fakt, że na Zachodzie reklama outdoorowa ma się całkiem nieźle. Zwłaszcza, gdy połączy się ją z tak zwaną reklamą ambientową. Na wielu przykładach widać, że można wykreować billboard, który przykuwa uwagę, a nawet zachęci do interakcji.
Zaintrygowała Cię rozpatrywana w tym artykule kwestia? W takim przypadku kliknij tu i zobacz dodatkowo więcej szczegółów w ofercie (
https://www.saleweselne.com/poznan/).
Pomysłowość w outdoorze może zaowocować niezwykle prostymi i ciekawymi realizacjami. Aktualnie
nowe media umożliwiają sprzężenie reklamy zewnętrznej z promocją w mediach społecznościowych.
Dzięki smartfonom łatwiej tworzyć kampanie outdoorowe, które autentycznie angażują i służą czemuś więcej, niż tylko zaśmiecaniu przestrzeni miasta. Ciekawe kampanie faktycznie zachęcają odbiorcę, by odebrał ich przekaz. Pokazują, że w reklamie zewnętrznej szokowanie gigantycznymi rozmiarami
nośników wcale nie jest skuteczne.