Prezentacje 3D zamiast zdjęć szansą na sukces w e-biznesie

Zakupy przez internet
Opracowanie: iStock
Zaczerpnięte z: iStock
Atrakcyjna prezentacja produktu to as w rękawie właścicieli sklepów internetowych. Nikt przecież nie lubi kupować kota w worku. Jednak nawet profesjonalny opis czy wysokiej jakości fotografia mogą okazać się mało skuteczne. Naprzeciw dynamicznie rozwijającemu się rynkowi e-commerce wychodzą twórcy serwisu – bazy trójwymiarowych prezentacji produktów.

Światowy rynek ecommerce rośnie w siłę. Jak wynika z raportu w 2012 roku sprzedaż internetowa w systemie B2C wzrosła o 21,1 proc. i osiągnęła pułap biliona dolarów. Olbrzymi potencjał sprzedaży w sieci wymusza na przedstawicielach rynku e-commerce tworzenie narzędzi i standardów odpowiadających rosnącym oczekiwaniom internetowych klientów.

Co zabija Twoją sprzedaż?
Niskie usability strony, skomplikowany proces zakupowy, mało efektywny marketing... Czasami o tym, czy klient kupi produkt właśnie w naszym sklepie decydują szczegóły. Jednym z nich jest właściwa prezentacja produktu. Klient zdecyduje się na zakupy, jeśli uzna ją za atrakcyjną, wiarygodną i wyczerpującą – nawet jeśli cena produktu będzie minimalnie wyższa niż u konkurencji.

- Znaczna część osób odwiedzających sklepy internetowe ogranicza swoją aktywność do zapoznania się z produktem, ale zakupu dokonuje w tradycyjnych sklepach. Powód? Potrzeba bardziej dokładnego zapoznania się z produktem - przekonuje Mariusz Bednarczyk, z serwisu bazy wizualizacji produktów największych producentów z branży fotograficznej, telekomunikacyjnej, AGD czy RTV.

"Dotknąć" produktu online
Tzw.

Czy chcesz sprawdzić opisywaną sprawę z całkowicie innej perspektywy? Jeżeli tak, to przeczytaj też wpisy z witryny (http://www.ewadia.pl/jak-to-dziala/animacja-jak-to-dziala/), które odnajdziesz gdy klikniesz tu.

efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) polega na realizowaniu przez konsumentów zakupów offline na podstawie aktywnego konsumenckiego researchu online.
Zjawisko to jest dość powszechne i tym samym stanowi poważne wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych. Jak wobec tego zmniejszyć wpływ ROPO na decyzje zakupowe e-konsumentów?

- Efekt ROPO wynika w dużej mierze z ograniczeń, jakie stawia przed nami ekran monitora. Nie lubimy kupować w ciemno, a sklepy internetowe nie ułatwiają nam podjęcia decyzji, gdy prezentacja produktu jest mało przekonująca. Produkt w 3d skuteczniej oddziałuje na naszą wyobraźnię i tym samym ułatwia decyzję o zakupie. - podkreśla Mariusz Bednarczyk z ROPO jest korzystny tylko w przypadku sklepów, które posiadają swoje oddziały stacjonarne. Jeśli sprzedaż prowadzimy wyłącznie przez Internet, musimy zadbać o jak najlepszą, wirtualną, prezentację produktów.

Więcej interakcji, lepsza konwersja
Możliwość samodzielnego obracania produktów to również sposób na zatrzymanie użytkownika na stronie przez dłuższy czas. Dzięki temu wydłuża się kontakt z produktem oraz z samym sklepem internetowym – a to pozytywnie wpływa na wzrost świadomości naszej marki wśród klientów.

Na trójwymiarowych wizualizacjach produktów użytkownik ma możliwość samodzielnego obracania wirtualnego modelu urządzenia. Taka interakcja pozwala na lepsze zapoznanie się z produktem i ułatwia jego wyobrażenie w przestrzeni - a tym samym przenosi sferę decyzji o zakupie z płaszczyzny offline do świata online. A to już spory krok do sukcesu sprzedażowego.
Zaczerpnięte z: innvisio.com
Opracowanie: M.K.
22/01/13, 07:03:11
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.