W zakresie obowiązków przewoźników lotniczych podczas opóźnienia, zagubienia lub zniszczenia bagażu odpowiada Konwencja Montrealska. Jest to ustawa, wedle której pasażer posiada pełne prawo domagać się odszkodowania wynoszące ponad 5000 zł. Właściwe odszkodowanie za opóźniony lot wydane we wskazanym terminie należy do obowiązków przewoźnika. Uzyskanie rekompensaty jest zależne od kilku ważnych czynników i to osoba pokrzywdzona ma obowiązek uargumentować swą sytuację.
Odszkodowanie za opóźniony lot, które należy się pokrzywdzonym
Opracowanie: Joe Kunzler
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Jeśli lot się spóźnia, linia lotnicza musi zapewniać osobom pokrzywdzonym bezpłatnie posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Wymagane odszkodowanie za opóźniony lot wypłaca się w podanym uprzednio okresie, co nie pozostaje bez wpływu na podejście samych osób, jakie zostały pokrzywdzone w tej sytuacji. W dodatku, w ramach odszkodowania za opóźniony lot jest opcja przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych za darmo. Do dyspozycji są jedynie najważniejsze informacje.
Opracowanie: Airbus_ fsx
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
W jaki sposób można otrzymać odszkodowanie?
W skład rekompensaty znajduje się też opcja nadania dwóch dalekopisów, dwóch przesyłek faksowych czy też e-mailowych. Zależy to od czasu trwania opóźnienia lub długości lotu. Określone wytyczne, jakie obowiązują jako odszkodowanie
odszkodowanie po wypadku komunikacyjnym za opóźniony lot, znajdują się zarówno na stronie internetowej przewoźnika, jak i wśród informacji od fachowców odpowiadających za konwencję Montrealską (zobacz co zrobić gdy lot jest opóźniony).