Umiejętności w procesie rekrutacji i ewaluacji pracownika

W dużych przedsiębiorstwach HR, to jeden z najpotrzebniejszych działów. Jest to dziedzina zarządzania biznesem, która rozwija się bezustannie do początku XX wieku. W czasach intensywnego rozwoju gospodarczego prędko stało się zrozumiał, że rozwój firmy zależy od właściwego zarządzania jej personelem. Żeby skutecznie wykorzystywać potencjał pracowników , a tym samym zwiększać wydajność pracy, działy HR zaczęły modyfikować proces rekrutacji nowych pracowników. Został wprowadzony system oceny kompetencji, według którego mierzono cechy potencjalnego pracownika.

Praca zespołowa
Opracowanie: Steven Vance
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Dlaczego tak wiele firm zaadaptowało na własne potrzeby systemy kompetencji? Priorytetem była oczywiście rekrutacja, ale nie tylko.

Te informacje pochłonęły Cię kompletnie? Jeśli tak jest, to przeczytaj więcej (https://www.systempartnerski.pl/reklamodawcy) danych na pozostałych stronach - znajdziesz je, klikając w link poniżej.

Systemy kompetencji mają różne przeznaczenie. Istotna z punktu widzenia funkcjonowania firmy jest także ocena pracownika . Przy pomocy odpowiednio zbudowanego systemu kompetencji, można określić mocne i słabe strony kandydata, aby w ten sposób wskazać właściwe wytyczne pracownikowi i jego przełożonemu. W ten sposób powinno się lepiej zarządzać personelem, a także planować awanse. Jeżeli kompetencje zostały określone z uwzględnieniem potrzeb danego biznesu, system może udoskonalić niektóre wymiary pracy,zwłaszcza wydajność i ukierunkowanie na klienta.

System kompetencji jest niezwykle przydatny także w określaniu użyteczności pracownika (https://www.workservice.pl/poradniki/co-zrobic-zeby-znalezc-nowa-prace/) już zatrudnionego w placówce. Do skutecznych metod w tym wypadku należy tzw. ocena 360 stopni Jest to dosyć popularny sposób oceny, użytkowany w dużych firmach. Metoda polega na wykonaniu ankiety wśród osób z otoczenia badanego pracownika. Są to jego bezpośredni przełożeni, na przykład szef, równorzędni pracownicy, podwładni, którymi zarządza osoba poddawana ocenie, a także klienci,z którymi ma ona bezpośredni kontakt. Jak widać są to wszystkie osoby będące poniekąd „dookoła” badanego pracownika. Stąd też nazwa metody, często określana jako ankieta 360 stopni.
19/11/16, 07:08:06
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.