Umiejętności w procesie rekrutacji i ewaluacji pracownika

W dużych przedsiębiorstwach HR, to jeden z najpotrzebniejszych działów. Jest to dziedzina zarządzania biznesem, która rozwija się bezustannie do początku XX wieku. W czasach intensywnego rozwoju gospodarczego prędko stało się zrozumiał, że rozwój firmy zależy od właściwego zarządzania jej personelem. Żeby skutecznie wykorzystywać potencjał pracowników , a tym samym zwiększać wydajność pracy, działy HR zaczęły modyfikować proces rekrutacji nowych pracowników. Został wprowadzony system oceny kompetencji, według którego mierzono cechy potencjalnego pracownika.
Praca zespołowa
Opracowanie: Steven Vance
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Dlaczego tak wiele firm zaadaptowało na własne potrzeby systemy kompetencji? Priorytetem była oczywiście rekrutacja, ale nie tylko. Systemy kompetencji mają różne przeznaczenie. Istotna z punktu widzenia funkcjonowania firmy jest także ocena pracownika . Przy pomocy odpowiednio zbudowanego systemu kompetencji, można określić mocne i słabe strony kandydata, aby w ten sposób wskazać właściwe wytyczne pracownikowi i jego przełożonemu. W ten sposób powinno się lepiej zarządzać personelem, a także planować awanse. Jeżeli kompetencje zostały określone z uwzględnieniem potrzeb danego biznesu, system może udoskonalić niektóre wymiary pracy,zwłaszcza wydajność i ukierunkowanie na klienta.


Następne artykuły

Jak rozpoznać dobrego doradcę finansowego?

doradca
Opracowanie: Global Panorama
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Doradcy finansowi dopomagają laikom w pomyślnym zarządzaniu kapitałami. Ich rady przydadzą ci się, gdy nie masz czasu, a przede wszystkim chęci na chodzenie po bankach i porównywanie ofert finansowych. W jaki sposób znaleźć niezłego doradcę finansowego? Zanim zdecydujesz się na daną osobę czy firmę, sprawdź szczegółowo, czy jest kompetentna. Na rynku nie brakuje nieuczciwych ekspertów oraz zwykłych oszustów. Rozpocznij od niezobowiązujących spotkań z paroma konsultantami z różnych firm. Pewniejszym źródłem będzie jednak znajomy, który korzystał już z usług doradcy. Być może poleci ci wypróbowanego profesjonalistę.

System kompetencji jest niezwykle przydatny także w określaniu użyteczności pracownika (https://www.workservice.pl/poradniki/co-zrobic-zeby-znalezc-nowa-prace/) już zatrudnionego w placówce. Do skutecznych metod w tym wypadku należy tzw. ocena 360 stopni Jest to dosyć popularny sposób oceny, użytkowany w dużych firmach. Metoda polega na wykonaniu ankiety wśród osób z otoczenia badanego pracownika. Są to jego bezpośredni przełożeni, na przykład szef, równorzędni pracownicy, podwładni, którymi zarządza osoba poddawana ocenie, a także klienci,z którymi ma ona bezpośredni kontakt. Jak widać są to wszystkie osoby będące poniekąd „dookoła” badanego pracownika. Stąd też nazwa metody, często określana jako ankieta 360 stopni.
22/04/11, 07:02:06
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.