Jak odzyskać pieniądze od bankrutującego biura podróży?

Pieniądze, Euro
Opracowanie: http://sxc.hu
Zaczerpnięte z: http://sxc.hu
Upadek Sky Club i Triady w znacznym stopniu zmniejszył zaufanie klientów do biur podróży. Jednak nie warto ostatecznie rezygnować z wyjazdów organizowanych przez biura. Zaś ryzyko utraty pieniędzy za wykupione wycieczki można zniwelować, płacąc za nie przy użyciu karty kredytowej.

O tym jak zabezpieczyć swoje pieniądze na wypadek bankructwa biura podróży mówi główny analityk firmy Expander, Paweł Majtkowski.

Bankructwo Sky Club i Triady pokazuje, że nawet najbardziej znane biura podróży mogą upaść. Ponad 24 tys. klientów tych firm już wykupiło wycieczki i duża część z nich będzie miała teraz trudności z odzyskaniem wydanych pieniędzy. Tymczasem sytuacji tej można było uniknąć.

Przed utratą pieniędzy wydanych na wakacje można się bowiem zabezpieczyć – wystarczy wybrać odpowiednią formę płatności za wyjazd. Praktyka pokazuje, że gdy za wycieczkę zapłacimy gotówką lub przelewem, a biuro upadnie, pieniędzy raczej nie odzyskamy, gdyż trafią one na konta największych wierzycieli bankruta – mówi główny analityk firmy Expander, Paweł Majtkowski – tymczasem, gdy wyjazd opłacimy za pomocą karty kredytowej, możemy spać dużo spokojniej. Takie transakcje mają bowiem charakter odwracalny i mogą zostać unieważnione – dodaje Majtkowski. Instytucją zapewniającą bezpieczeństwo transakcji kartowych jest tzw.

Sympatykom rzetelnej informacji zalecam ten portal (https://www.ekotur.wroclaw.pl/odjazdy.html), gdyż nie dosyć, że traktuje on o pokrewnej problematyce, to wykonuje to też w niesamowicie pasjonujący sposób. Kliknij i zobacz!

chargeback, co można przetłumaczyć jako obciążenie zwrotne. To dzięki chargebackowi można cofnąć płatność nie tylko w sytuacji transakcji oszukańczych, ale także zwykłych pomyłek.

Regulacje związane ze zwrotami wymagają, aby najpierw spróbować odzyskać pieniądze bezpośrednio od usługodawcy. Jednak gdy to się nie uda należy złożyć reklamacje w banku. W tym celu należy udać się do banku, który wydał naszą kartę i opisać zaistniałą sytuację, powołując się na nieotrzymanie opłaconej usługi. W rezultacie takiej reklamacji pieniądze wracają do naszej kieszeni, a dochodzenie należności od bankruta przejmuje bank.
Zaczerpnięte z: Expander
Opracowanie: Paweł Majtkowski
21/08/17, 07:42:14
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.