Gdy wchodzi się do nowo otwartego marketu z artykułami technicznymi, lub znany dobrze
sklep otwiera się po większym remoncie, zwykle przez pierwsze kilkanaście minut klient nerwowo chodzi pomiędzy regałami, poszukując stoisk z poszukiwanymi produktami.
Opracowanie: Tama Leaver
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Tam gdzie wcześniej znajdowały się materiały biurowe, obecnie czeka na zakup odzież ochronna, a w rogu, w którym, gdzie powinny leżeć lakiery i farby, ktoś zdecydował się położyć artykuły papiernicze Gliwice (zobacz
Pożyczki po zastaw nieruchomości Gliwice) (Geo Papier S.C.). Stoisko z doniczkami zostało umieszczone gdzieś na końcu pod ścianą, a materiały stolarskie zajęły miejsce przeznaczone na sprzęt AGD. Zastanawia, po co komu te zmiany, jeżeli większość klientów i tak przychodzi do budowlanego marketu w ściśle określonym celu i najczęściej w pośpiechu przechodzi wszystkie alejki w drodze do tej potrzebnej. Zmiany w stylu że coś go może zaciekawić w czasie przejścia po sklepie, powodują jedynie zwiększoną frustrację i niepotrzebną stratę cennego czasu. Nim klient znajdzie to, po co przyszedł do marketu i miał nadzieję znaleźć we wcześniej zapamiętanym miejscu utraci wrażliwość na jakikolwiek bodziec mający skusić do kupna kolejnych artykułów.
market z artykułami spożywczymi. Tutaj wszelkiej maści specjaliści od technik sprzedaży i prezentacji
towarów mają bardzo szerokie pole do popisu. Slogany takie jak kreowanie potrzeby, zasada prawej ręki czy reguły odpowiedniego układania towarów na półkach są znane każdej osobie odpowiedzialnej za sprzedaż, począwszy od opiekunów stoisk w markecie, na właścicielach lokalnych sklepików kończąc.