Seniorzy a e-commerce

Seniorzy w biznesie są niewidoczni? Nie tylko nie ma oferty dla nich, ale z usług e-commerce nie używają prawie wcale. Co jest powodem tej sytuacji - brak propozycji na wykorzystanie tej grupy odbiorców, czy niechęć do newsów technicznych ludzi po 50 roku życia?

Według badań przeprowadzonych przez Ceneo w 2011 roku, osoby powyżej 55 roku życia, robią zakupy w internecie jedynie kilka razy do roku. Nabywają najczęściej sprzęt AGD i robią to z pomocą osób młodszych; dzieci, czy wnuków. Stanowią około 4.2% kupujących w sieci. To bardzo mało. Seniorzy najczęściej wybierają opcję przelewu internetowego (41%), a zaraz potem płatność (sprawdź tutaj) przy odbiorze (29%). Polski wynik seniorów buszujących w sieci jest bardzo słaby na tle amerykańskiego pokolenia Baby Boomers. Oni właśnie odkryli uroki i zalety życia wirtualnego. Według badań Nielsena w USA 13% osób pomiędzy 55 a 65 rokiem życia aktywnie korzysta z internetu oraz wykorzystuje social media, smartphony i wszystkie inne korzyści dzisiejszej techniki.

- Według naszych rachunków, 15-20% naszych klientów to osoby w wieku powyżej 50 lat, do sklepu on-line przekonuje ich przede wszystkim to, że nawet najcięższe zakupy są dostarczane prosto do mieszkania czy domu - bez konieczności dźwigania czy odwiedzania sklepu - mówi Justyna Zajączkowska, dyrektor PR, z sieci sklepów Alma - W razie problemów klient może się z nami skontaktować telefonicznie, całość zamówienia musi być jednak realizowana online. Więc największym problemem dla seniora, nie jest psychiczna bariera robienia zakupów w ten sposób, lecz obsługa internetu.

Artykuł powstał we współpracy z - kursy walut
Zaczerpnięte z: ifirma.pl
18/10/17, 07:13:02
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.