Współczesny marketing - zagadnienia, które trzeba poznać, aby odnieść sukces

Ważnym określeniem jest wywiad marketingowy, który stanowi część systemu informacji firmy. Jest to badanie, które może pomóc m.in. zdobyć widzę na temat zmian w środowisku, opinii o marce, produktach bądź usługach, lub pozycji firmy w odniesieniu do konkurencji.


wywiad marketingowy
Opracowanie: Epicantus
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Rodzaje wywiadów marketingowych są trzy: wywiad indywidualny (bezpośrednia rozmowa z badanym), wywiad grupowy (polegający na bezpośredniej rozmowie z grupą osób), wywiad pośredni (za pośrednictwem narzędzi do komunikowania się na odległość). Więcej przydatnych informacji: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-internetowy-cz-2-badania-marketingowe-wywiad-marketingowy-cz-iicownicy samej firmy, obecni lub byli pracownicy konkurentów i pozostali członkowie branży, jak również odbiorcy produktów bądź usług. Co więcej badania marketingowe dokonuje się w oparciu o lekturę publikacji, bądź innych ogólnie dostępnych dokumentów, analizę reklam, a czasem także analizy laboratoryjnej, technologicznej oraz ekonomicznej produktów konkurencji. Usługi w opisywanym zakresie zapewniają agencje specjalizujące się w badaniach marketingowych, u których zakupić można przydatne informacje.
Stawiając pierwsze kroki obszarze marketingu warto również mieć świadomość o niuansach takich jak logo a logotyp. Jakie są tutaj znaczące różnice? Otóż w skład logo wchodzi znak graficzny czyli sygnet oraz przekaz tekstowy - logotyp. Inaczej, logotyp to istotna część składowa logo. Warto uzmysłowić sobie, że logo a logotyp nie są ze sobą równoznaczne. Każde z wymienionych spełnia inne zdania w wizerunku firmy. Więcej informacji odnośnie różnic: logo a logotyp.
e-marketing
Opracowanie: Rafiq Phillips
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com

logo a logotyp->
Kolejnym bardzo ważnym terminem jest marketing MIX 4P, czyli podstawowa, i równocześnie najbardziej popularna marketingowa kompozycja. W skład marketing MIX 4P wchodzą: produkt, jego cena, strategia dystrybucji, promocja. Komplet wspomnianych instrumentów pozwala skutecznie oddziaływać na rynek. Dzięki ich właściwemu zastosowaniu jesteśmy w stanie osiągnąć sukces w swojej branży (przeczytaj więcej: marketing mix 4p). Dzisiaj istnieją także powiększone o kolejne elementy koncepcje marketimarketing mix 4pteż warto się zaznajomić.
19/10/18, 11:08:04
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.