Dziś budowanie
wizerunku firmy, której jesteśmy pracownikami czy też właścicielami, nie polega tylko na promocji własnego towaru czy też usługi, ale bardzo istotne jest również to, jak jest ona odbierana przez naszych klientów. Wpływa na to całkiem duży szereg czynników.Dla prężnie działającej firmy ważne jest to, żeby przez cały czas utrzymywać świetny kontakt z danym klientem.
Opracowanie: Canto alla Moraia
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Inne firmy, współpracujące z nami od długiego czasu są ważne z tego względu, że dzięki nim posiadamy przecież zapewniony stały dochód, ponieważ zwykle jest tak, że usatysfakcjonowany klient nie będzie szukał nowego wykonawcy, lecz znowu skorzysta z usług tej, która już kiedyś rzetelnie wykonała powierzone obowiązki lub sprzedała produkt, z którego jest zadowolony. Istotne jest, żeby w naszej firmie była osoba, która prowadzi cały czas danego klienta. Jest to o tyle ważkie, iż taki klient będzie posiadał swojego doradcę w naszej firmie i to z nim będzie mógł się zawsze kontaktować w razie jakiejś potrzeby albo pytania. To jeden z istotnych składników budowania więzi pomiędzy firmą a naszym klientem. Dobrze widziane są również sytuacje, w których nasz klient otrzymuje od firmy jakiś
prezent firmowy. Nie musi to wcale być nic specjalnego, czasami wystarczy przecież jakiś nieduży nawet gadżet, komplet do pisania lub jeśli gospodarujemy większym budżetem reprezentacyjnym, to mogą być to alkohole. Natomiast dla tych, którzy z nami owocnie współpracują, możemy sprezentować przykładowo dobry koniak, wieloletnią whisky lub może to również być nalewka cytrynowa - zob. link. Dobrze jest pamiętać o tego rodzaju upominkach.