Praca w handlu oraz w marketingu nie zalicza się do najłatwiejszych – wiele bowiem zależy od relacji, jakie specjalista nawiązuje z odbiorcą. To od sposobu, w jaki pracownik działu handlowego, bądź marketingu odnosi się do klienta zależy, czy klient ten skorzysta ponownie z usług firmy.
Opracowanie: Jeffrey Zeldman
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Często bowiem wychodzi na jaw, że to nie koszt usługi jest decydującym aspektem w czasie wyboru produktu lub
usługi, a poziom obsługi. Stare przysłowie specjalistów od handlu mówi, że pojedynczy zadowolony odbiorca może zachęcić kilku innych, jeden niezadowolony odbiorca może natomiast zniechęcić kilkudziesięciu jeszcze nieprzekonanych. Dlatego w tego rodzaju branżach nieustannie troszczy się o motywację zatrudnionych, jak również nagradza się zaangażowanie w pozyskiwanie nowych kontrahentów.
Opracowanie: Paul Roth
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Coraz nowsze szanse finansowania dla inwestorów, muzyków, ludzi biznesu jak również następnych pomysłowych ludzi są współcześnie bardzo powszechne. Pośród nich wysoce oryginalnym zagadnieniem jest tak zwane finansowanie społecznościowe. Szczególnie zadowalająca popularność różnorodnych sposobów finansowania poprzez społeczeństwo, która jest wyraźna w Ameryce jak również następnych zachodnich państwach, zaczyna docierać też do Polski.
Opracowanie: MSLGROUP Global
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Stały klient to dobry klient
Wieloletnie analizy rynków pokazują, że klient korzystający z usług danej firmy, który jest zadowolony z relacji handlowych, daje o wiele wyższe zyski, niż inni
klienci. Dla zmotywowania odbiorców do częstszych zakupów stosuje się
systemy lojalnościowe – na przykład przyznając kartę stałego klienta. Stali klienci kupują więcej towarów i usług, oraz są w stanie przeznaczyć na nie większe sumy. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć opracowaną specjalną ofertę dla tego typu odbiorców, w tych najbardziej doświadczonych przedsiębiorstwach do obsługiwania stałych odbiorców deleguje się specjalnego doradcę. Takie działania marketingowe są znane w środowisku pod hasłem „marketing relacji” , jest to niezwykle opłacalne działanie dla obydwu stron transakcji. Do tego typu działań warto oddelegować najbardziej doświadczonych ludzi.
http://www.programylojalnosciowe.pl/aktualnosci/362-jak-budowac-marketing-relacji.html