Relacje między różnymi osobami jako bardzo ważny czynnik w branży handlowej

Praca w handlu oraz w marketingu nie zalicza się do najłatwiejszych – wiele bowiem zależy od relacji, jakie specjalista nawiązuje z odbiorcą. To od sposobu, w jaki pracownik działu handlowego, bądź marketingu odnosi się do klienta zależy, czy klient ten skorzysta ponownie z usług firmy.
marketing relacji
Opracowanie: Jeffrey Zeldman
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Często bowiem wychodzi na jaw, że to nie koszt usługi jest decydującym aspektem w czasie wyboru produktu lub usługi, a poziom obsługi. Stare przysłowie specjalistów od handlu mówi, że pojedynczy zadowolony odbiorca może zachęcić kilku innych, jeden niezadowolony odbiorca może natomiast zniechęcić kilkudziesięciu jeszcze nieprzekonanych. Dlatego w tego rodzaju branżach nieustannie troszczy się o motywację zatrudnionych, jak również nagradza się zaangażowanie w pozyskiwanie nowych kontrahentów.

Następne artykuły

Efektywne sposoby na dokładne sprawdzenie własnych pracowników

kobieta na zakupach
Opracowanie: Matt Black
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Klient jest najważniejszy - w końcu możemy tak naprawdę zainwestować grube miliony w biznes, marketing, etc., ale to na nic, jeżeli po prostu sprzedawane przez nas towary / wykonywane usługi, nie będą charakteryzowały się świetnym poziomem.


infografika marketingowa
Opracowanie: MSLGROUP Global
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Stały klient to dobry klient

Wieloletnie analizy rynków pokazują, że klient korzystający z usług danej firmy, który jest zadowolony z relacji handlowych, daje o wiele wyższe zyski, niż inni klienci. Dla zmotywowania odbiorców do częstszych zakupów stosuje się systemy lojalnościowe – na przykład przyznając kartę stałego klienta. Stali klienci kupują więcej towarów i usług, oraz są w stanie przeznaczyć na nie większe sumy. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć opracowaną specjalną ofertę dla tego typu odbiorców, w tych najbardziej doświadczonych przedsiębiorstwach do obsługiwania stałych odbiorców deleguje się specjalnego doradcę. Takie działania marketingowe są znane w środowisku pod hasłem „marketing relacji” , jest to niezwykle opłacalne działanie dla obydwu stron transakcji. Do tego typu działań warto oddelegować najbardziej doświadczonych ludzi. http://www.programylojalnosciowe.pl/aktualnosci/362-jak-budowac-marketing-relacji.html

Wydajny pracownik

Podstawa płacy osoby zajmującej się handlem nie powinna być bardzo wygórowana – duże wynagrodzenie bazowe powoduje zmniejszenie motywacji do pracy. Dla uzyskania lepszych rezultatów pracy, kierownicy stosują tak zwane programy motywacyjne. Polegają one przykładowo na wynagradzaniu pracownika procentem od sumy, na którą opiewa podpisana przez niego umowa. W ten sposób, zatrudnionemu zależy na tym, żeby odbiorca podpisał umowę opiewającą na jak największą kwotę. Jest to prosty sposób na docenianie najskuteczniejszych sprzedawców, jak również na równoczesne badanie wydajności każdego z nich.
18/06/21, 22:49:59
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.