Tegoroczni maturzyści, którzy są zainteresowani studiami prawniczymi mają do wyboru aż 16 różnorodnych wydziałów prawa na uniwersytetach państwowych. Ich propozycja kształcenia z roku na rok jest coraz bardziej bogata.
Opracowanie: Richard Leeming
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Pierwszy rok posiada charakter przygotowawczy. Dominują wtedy przedmioty wiążące się z historią, czyli prawo rzymskie, historia państwa, historia prawa i metodologiczne: procedury i pojęcia prawne, logika. W czasie kolejnych lat słuchacze szkół wyższych poznają poszczególne działy wiążące się z wiedzą prawniczą. Na drugim roku wykładane jest prawo karne, prawo cywilne, historia doktryn prawnych i prawo administracyjne. Na trzecim roku są z kolei takie przedmioty jak postępowanie cywilne, administracyjne czy też prawo
adwokat prawo rodzinne warszawa administracyjne gospodarcze. Do najbardziej istotnych przedmiotów na 4 roku studiów prawniczych zaliczają się prawo handlowe, prawo pracy, prawo finansowe. W ramach konwersatoriów studenci podejmują się interpretowania prawa, rozważając w takiej sytuacji konkretne przypadki, czyli casusy. Na trzecim r. studiów studenci zaliczają proseminaria, które mają dać im fundament do ostatecznego doboru kierunku.
Proces kształcenia na wydziale prawa odbywa się w dwóch różnorodnych trybach. Z jednej strony słuchacze są zobligowani do zaliczenia zbioru przedmiotów obowiązkowych, zaś z drugiej posiadają prawo wybrania przedmiotów fakultatywnych w zgodności ze swoimi potrzebami wyznaczonymi przez charakter swojej pracy magisterskiej. Wszystkich
studentów obowiązuje również lektorat dwóch obcych języków. Na bazie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, wszystkie decyzje odnoszące się do rekrutowania należą wprost do władz szkół wyższych. To od postanowienia ich senatorów zależy to, jakie będą konkretnie
Zasady naboru kandydatów.
Opracowanie: speedoglyn1
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Kończysz studia wyższą, poszukujesz zatrudnienia, ale jej nie znajdujesz. Ilu z nas powinno się parafować pod tym opisem? Zapewne dużo i na pewno wielu z nas, owszem, skończyło szkołę wyższą, ale poza poszukiwaniem nie odnalazło wyśnionej pracy. Niestety, taka jest dola wielu młodych osób, jest to niejako znak naszych czasów. Jakie są czynniki tego stanu?