Zasady w obszarze struktur zarządzania jakością

Każda organizacja dąży do optymalizacji mechanizmów swej działalności . Może to oznaczać podniesienie udziału w rynku, zmniejszenie kosztów, wdrożenie efektywniejszego administrowania elementami ryzyka, czy podwyższenie poziomu satysfakcji konsumenta.

strategie dla biznesu
Opracowanie: tec_estromberg
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Układ rządzenia jakością stanowi strukturę zapewniającą obserwowanie i wzmacnianie efektywności działań w każdym obrębie.
ISO 9001 to ciesząca się najogromniejszym powodzeniem na świecie zasada jakości - serwis Haccp Polska kliknij. Jej założenia odnoszą się nie tylko do struktur zarządzania jakością, lecz też do całościowych tematów związanych z systemami administrowania.
Pomaga ona organizacjom w realizowaniu większego zadowolenia klienta i lepszej motywacji pracujących, oraz ułatwia ciągłe udoskonalanie mechanizmów działania.
ISO 9001 to zaledwie pewien składnik szeregów reguł w obrębie ustrojów kierowania jakością. Pomaga ona organizacjom w wykorzystywaniu z tego, co w nich najlepsze, umożliwiając im zrealizowanie właściwej znajomości związanej z procesem zapewniania produktów i świadczenia usług odbiorcom.
Wdrożenie zasady ISO 9001 i 22000 (ISO (serwis)otnie odnajdziesz ) jest korzystne dla wszelkich organizacji projektujących poprawienie wykorzystywanych mechanizmów postępowania i kierowania, bez względu na ich rozmiar, lub gałąź aktywności.

zarządzanie jakością w firmie
Opracowanie: Scott Maxwell
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Jednak największy zwrot z inwestycji odnotują firmy wprowadzające systemy w terenie całej organizacji, a nie pojedynczych punktów, działów, bądź zakładów.
Istotnym zamysłem audytu układu kierowania jakością, jest uzewnętrznienie kompatybilności z właściwymi regułami, przepisami wewnętrznymi, również wymaganiami prawnymi. Na tym wspierają się normy poprowadzenia audytów zaprezentowane w normie ISO 9001
Audyt poISO (inne wątki tutaj)a na porównaniu ze sobą trzech szczegółów: wymagania standardów i nakazów, dokumentację organizacji, oraz stan obecny ustalony w trakcie badania - wróć. Na tej bazie oświadcza o harmonii systemu, bądź uwypukla rozbieżności, jakie wymagają ulepszenia.
Należy sobie zdawać sprawę, iż odnalezienie w trakcie audytu niezgodności nie świadczy o kiepskiej pracy działu, czy poszczególnych osób, nie stanowi podstawy do jakichkolwiek ujemnych następstw.
18/10/10, 07:18:02
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.