Historia Zumi

Lokalizator internetowy Zumi
Opracowanie: Zumi
Zaczerpnięte z: http://www.zumi.pl
Zumi to grupa, która stworzyła nową definicję lokalizatorów na polskim rynku. zaistniało w sieci na początku 2007r. W zamyśle swoich twórców miało wypełnić pustą przestrzeń na naszym rynku tradycyjnych książek telefonicznych i baz firm, który wówczas nie dostrzegał potencjału, skoncentrowanego w szybko rozwijającym się internecie.
Zumi efektywnie zrealizowało założone cele. W okresie 24 miesięcy zyskało w rodzimym sektorze e-yellow pages pozycję lidera. Analizy prowadzone przez SMG/KRC NetTrack potwierdziły, że należy do grona kilkunastu najchętniej odwiedzanych witryn polskiego internetu.

Oo początku powstania rozwinęła się nie tylko tradycyjna wersja serwisu ale powstała również ta na urządzenia mobilne. Wyszukiwanie miejsc czy usług typu: klimatyzacja (sprawdź sprzęgło klimatyzacji) Kraków, deweloper Warszawa nigdy nie było tak od czasu swojego powstania nieustannie udoskonala swój produkt, realizując w ten sposób hasło: „Więcej o firmach, produktach, usługach.” Aktualnie użytkownicy mogą nie tylko znaleźć adres szukanej firmy, urzędu czy instytucji, ale równolegle sprawdzić optymalną trasę dojazdu, prześledzić wideo wizytówkę czy zweryfikować dane gromadzone w KRS. jest także największym w skali kraju agregatorem ogłoszeń nieruchomościowych, zaczerpniętych ze współpracujących portali ogłoszeniowych. Poprzez publikację bardzo dobrej jakości zdjęć lotniczych w kluczowych miastach Polski osoba zainteresowana kupnem mieszkania może używając lokalizatora łatwo przekonać się nie tylko jak wygląda okolica danej nieruchomości oraz gdzie znajduje się najbliższy bankomat, punkt medyczny, park z atrakcjami dla maluchów bądź parking. Może również bez trudu sprawdzić dojazd do miejsca pracy autem czy autobusem bądź tramwajem.


W 2009 r., przechodząc od zwykłej informacji opartej na dwuwymiarowych mapach oraz zdjęciach do trzeciego wymiaru, wprowadziło innowacyjną opcję pod hasłem Ulica 360 – oferującą przejście wirtualne na terenie centrum kilkunastu największych polskich miast. Usługa obejmuje ponad 200 km ulic i oferuje ponadto około 2000 niekomercyjnych wirtualnych panoram, umożliwiających obejrzenie wnętrza obiektów sakralnych, muzeów a także wielu różnych interesujących obiektów. Od października 2010 r. mieszkańcy 8 największych miast mogą wyznaczyć trasę przejazdu pomiędzy wybranymi lokalizacjami w oparciu o komunikację miejską – autobusy, tramwaje oraz warszawskie metro. Nowa funkcjonalność integrująca obowiązujące rozkłady jazdy działa m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu czy Warszawie. Wyniki wyszukiwania stanowi lista propozycji połączeń z charakterystyką trasy, informacją o środku lokomocji, godzinie odjazdu, czasie dojścia do i z przystanku, przybliżonym czasie niezbędnym na przesiadkę oraz łącznym czasie przejazdu. Graficznie prezentowana jest cała trasa podróży z naniesionymi przystankami. zmienia się i wprowadza kolejne innowacje wraz z rozwojem technologii. Właściwym tego dowodem jest opcja wyszukiwania agregowanych w bazie usług a także firm, za pomocą skalowania i zmiany obszaru mapki. To dość ważne ułatwienie, umożliwiające bardziej precyzyjne wskazanie obszaru poszukiwań. Po zmianie skali mapy bądź jej przesunięciu internauta otrzymuje nowe, uaktualnione wyniki, odnoszące się do wytypowanego obszaru. Najbardziej znaczące z punktu widzenia internauty opcje są umieszczone za każdym razem po kliknięciu prawym przyciskiem myszki. Dzięki temu można wygodnie usytuować na mapie własny punkt, wyznaczyć trasę dojazdu, zarówno autobusem, tramwajem czy własnym autem, ustalić dokładne współrzędne geograficzne. Tak zaznaczone miejsce na mapie, można wysłać z rekomendacją dowolnej osobie np. poprzez e-mail. wyznacza również trendy jeśli chodzi o aplikacje na mobilne urządzenia. Z serwisu mogą bez trudu korzystać użytkownicy komórek z systemem Android oraz iPhone a także użytkownicy iPad’ów. W aplikacjach zostały użyte najnowsze możliwości techniki związane z geotargetowaniem i tzw. rozszerzoną rzeczywistością (ang. Augmented Reality).

Szukanie lokalizacji w Zumi Lajt jest równie łatwe jak w przypadku wersji tradycyjnej. Wystarczy jedynie sprecyzować zapytanie do słowa kluczowego opisującego dany cel oraz wskazać dogodną lokalizację. Wysyłając zapytanie typu: apteka kraków, apteka łódź, doradztwo podatkowe poznań otrzymujemy dokładną listę wraz z adresami i zaznaczeniem na mapie.
Opracowanie: Katarzyna Baranowska
20/11/04, 08:28:03
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.