Bez facebooka ani rusz

Marketing społecznościowy zrobił ostatnimi czasy oszałamiającą karierę. Każdy ważny polityk prowadzi teraz aktywne konto na facebooku i/lub Twiterze, z dobrodziejstw sieci korzystają też samorządy i jednostki publiczne, takie jak domy kultury, sale koncertowe, muzea, instytucje naukowe.

w sieci
Opracowanie: Highways Agency
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Chlebem powszednim stały się filmy promocyjne na portalu youtube, konkursy czy nietypowe akcje i eventy. Jeśli tego typu instytucje – które uważamy często za sztywne i posagowe – prowadza aktywną działalność w sieci, szefowie małych lub większych firm nie mogą sobie pozwolić na obojętność wobec tego typu działań, nawet jeśli nie zajmują się sprzedażą internetową swoich produktów.

Działalność promocyjna to przecież nie tylko marketing, który przekłada się na wymierne zyski, ale również public relations – wszelkiego typu działania wizerunkowe, budujące pozycję firmy na rynku , których wynikiem jest to, że staje się ona wiarygodna. Internet jest świetnym narzędziem działań public ralations, gdyż w zazwyczaj są one bezkosztowe.

Wystarczy tylko na początku skorzystać z oferty specjalistów, by później na własną rękę, lecz z rozmysłem, kreować swój wizerunek przy pomocy sieci. Dobra agencja interaktywna pomoże nam stworzyć fanpage na facebooku, który możemy już prowadzić samodzielnie, chyba że nie posiadamy odpowiednich zasobów kadrowych. Koszty, jakie miesięcznie zapłacimy tego typu agencji za powadzenie naszego funpage’a, są jednak niższe niż koszty osobowe osobnego pracownika ds. PR-u.

Algorytm Panda i Pingwin, pozycjonowanie
Opracowanie: Artefakt Sp. z o.o.
Zaczerpnięte z: Artefakt Sp. z o.o.
Poza tym istotną dziedziną aktywności powinna być dobrze opracowana strona WWW firmy, będąca uzupełnieniem działań facebookowych, które z reguły są bardziej lekkie, pełne humoru i nienachalne pod względem marketingowym. Dlatego dobra agencja social media doradzi nam, by wszelkiego typu akcje promocyjne prowadzić raczej na stronie WWW, a facebook uczynić strefą przeznaczoną na integrację ze społecznością, ciekawostki, spoty i zdjęcia.

Aby odnaleźć dobrą agencję interaktywną, np. we Wrocławiu powinniśmy wpisać w wyszukiwarkę internetową frazę strony www wrocław lub agencja social media Wrocław - opinie o Artefakt. Porównajmy oferty firm, skupiając się na ich portfolio i zdobytych klientach. Nawet gdy nasza sprzedaż nie zacznie gwałtownie wzrastać, na pewno wzmocnimy wizerunek naszej firmy i sprawimy, że będzie ona bardziej rozpoznawalna na rynku.
18/02/05, 16:29:02
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.